در این تحقیق، ۱۴ رهنگاشت که به صورت عمومی منتشر گردیده مورد بررسی قرار گرفته و مراحل مشترک رهنگاری از آنها استخراج شده است. البته، در تعدادی از رهنگاشتهای مورد بررسی، روش و مراحل رهنگاری ارائه نشده است و در اینجا تنها از موارد مهم آنها (از قبیل اهداف، ذینفعان، محصولات، فنآوریها و …) استفاده شده است. برای تعیین تقدم و تاخر این مراحل، از روشهای عمومی رهنگاری فنآوری بهره برده شده است. مهمترین این روشها، مدل تی میباشد که شامل چهار مرحلهی برگزاری کارگاه بازار، کارگاه محصول، کارگاه فنآوری، و کارگاه رهنگاری میباشد. در پایان، الگویی جامع شامل ۲۴ مرحله، به همراه درصد اهمیت هر مرحله (که بر اساس فراوانی بکارگیری مراحل در نمونه آماری مشخص شده است) ارائه گردیده است. یکی از مزایای این روش، انعطافپذیری آن میباشد، بدین معنی که سازمان میتواند با توجه به منابع و زمان، درصد اهمیت، و موضوعیت داشتن هر مرحله، برخی از مراحل روش را حذف نماید.